Strokovni posvet na temo medkulturnosti v vrtcih, šolah in knjižnicah
24.11.2015
Župan Marjan Šarec se je dopoldan skupaj z direktorico Knjižnice Franceta Balantiča Kamnik Bredo Podbrežnik Vukmir, direktorico Zasebnega Vrtca Zarja Jelko Golob in predsednico Združenja splošnih knjižnic Vesno Horžen udeležil strokovnega posveta z naslovom Medkulturnost v vrtcih, šolah in knjižnicah. Dogodku, ki se je odvijal v kamniški knjižnici, so prisostvovali strokovni sodelavci Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstva za kulturo, ravnatelji in ravnateljice vrtcev ter šol, direktorji in strokovni sodelavci splošnih knjižnic ter strokovni in svetovalni delavci ostalih izobraževalnih institucij.
Posvet spodbuja dialog med vrtci, šolami in knjižnicami, da bi s skupnim znanjem in povezovanjem osvetlili dolgo spregledano problematiko priseljencev. Dejstvo je, da se bo podoba Evrope in s tem tudi Slovenije demografsko spreminjala in da bo vprašanje integracije v luči medsebojnega spoštovanja in pomoči pri vključevanju v družbo čedalje bolj pomembno. Namen današnjega posveta, ki sta ga organizirali Knjižnica Franceta Balantiča Kamnik in Zasebni vrtec Zarja, je torej spodbuditi poznavanje področja medkulturnosti in spodbuditi sodelovanje pri pridobivanju gradiva za medkulturne zbirke, spodbujanje branja v različnih jezikih in poznavanje kultur priseljencev.
Pred začetkom razprave je zbrane sprva pozdravila direktorica Knjižnice Franceta Balantiča Kamnik Breda Podbrežnik Vukmir, ki je poudarila, da je današnji posvet še kako aktualen v luči begunske problematike in se bomo morali slej ko prej sprijazniti ali sprejeti dejstvo, da smo večkulturna družba. »Pri sprejemanju in razmišljanju o medkulturnosti smo zamudniki. O resnični integraciji nismo veliko razmišljali, še manj pa na tem področju konkretnega, dobrega in koristnega naredili. Na na področju medkulturnosti in sprejemna drugačnosti v jezikovnem smisli in smislu medsebojnega spoštovanja sva skupaj z direktorico Zasebnega vrtca Zarja vendarle poskušali nekaj spremeniti in narediti, in sicer v okviru projekta Jezik: moj, tvoj, naš, ki ga skupaj uspešno izvajamo že četrto šolsko leto.«
Besedo je predala direktorici Zasebnega Vrtca Zarja Jelki Golob, ki je med drugim dejala:»Vsak na svojem koncu se trudimo, da odpremo prostor za vse. Ideja je nastala kar naenkrat, a ideja o medkulturnosti mora biti tudi odmevna. Torej, da poveste tudi ostali, kaj dobrega na tem področju delate v svojem okolju. Ko se bomo slišali, predvsem slišali in drugega prepoznali, bo prostora za vse nas.«
Župan Marjan Šarec pa je slušateljem in predavateljem namenil naslednje misli: »Zagotovo je to izredno pomemben posvet, ravno v tem času, ko se soočamo s težko problematiko, tako imenovano begunsko krizo. Problem, ki ga vidim je predvsem v tem, da zamenjujemo posledice z vzroki in prihajamo do sovražnega govora, razmišljanj na prvo žogo in podobno. Multikulturnost se lepo sliši, a jo je težko izvajati v praksi.« Ob koncu pa z željo plodne razprave še dodal: »Še je čas. Tudi v Kamniku, kjer živijo pripadniki različnih narodnostnih kultur, je še čas, da spoštujemo drug drugega in se drug od drugega tudi kaj naučimo. Predvsem je pomembno to, da je potrebno te ljudi vključiti na tak način, da bodo sami želeli priti in se udejstvovati v družbi. Pravi način je ta, da jim omogočimo, da gojijo svojo kulturo, hkrati pa jim tudi na nevsiljiv način predstavimo našo kulturo. Potrebno je gledati selektivno in vsak mora biti deležen svoje obravnave.«
Beseda je v nadaljevanju tekla o Sloveniji, obljubljeni deželi, o medkulturnosti in splošnih knjižnicah, o smernicah za vključevanje otrok priseljencev v vrtce in šole, o večkulturnem in medkulturnem sodelovanju šole s priseljenci, o tem, kako in kje so možnosti, da se slišimo, o projektu Jezik, moj, tvoj, naš in Romih, povabljenih v knjižnico, o otrocih albanske narodnosti v predšolskem obdobju, o razvijanju medkulturnosti kot nove oblike sobivanja, o tem, kdo postanemo ob trku kultur in nazadnje še o knjižnih junakih, ki prestopijo meje – medkulturno sodelovanje med knjižnicami.