Osnovnošolci, ki so se udeležili KIKštarterjevega programa, so v finalu podjetniškega tekmovanja POPRI
03.03.2020
Dve skupini kamniških osnovnošolcev, ki so se letos udeležili KIKštarterjevega programa za razvoj podjetniške ideje, sta se uvrstili v finale nacionalnega mladinskega izbora za najboljšo podjetniško idejo POPRI, ki ga organizira Primorski tehnološki park.
KIKštarter, »coworking« prostor in inkubator za mlada in inovativna podjetja in posameznike, že tretje leto zapored v sodelovanju z Osnovno šolo Frana Albrehta Kamnik organizira podjetniško delavnico za osnovnošolce višjih razredov. Gre za program, ki poteka v okviru projekta Popestrimo šolo 2017 – 2021. Delavnica poteka skozi celo šolsko leto po dve uri na teden. Udeleženci pri tem delajo na konkretnih podjetniških idejah in jih razvijajo do končnega produkta. Skozi praktično delo pridobijo različna podjetniška znanja. Cilj je v razvijanju ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti pri mladih.
Letošnji udeleženci KIKštarterjeve delavnice so se s svojimi idejami prijavili tudi na tekmovanje POPRI, ki ga organizira Primorski tehnološki park. V sklopu izbora se vsako leto podeli priznanje za najboljšo podjetniško idejo med mladimi. Na izbor se lahko prijavijo osnovnošolci, srednješolci ter študentje in mladi do 29. leta. Iz vsake regije se določi tri finaliste, na zaključnem dogodku pa izberejo končnega zmagovalca. Med finaliste za Osrednjo Slovenijo, Gorenjsko in Zasavje sta se uvrstili tudi dve skupini, ki sta svojo idejo razvijali pod okriljem KIKštarterja; OKSI in GARBOX.
»Cilj programa je mlade navdušiti nad podjetništvom.«
Nace Novak, predstavnik KIKštarterja in mentor osnovnošolcev, je razložil, da je sam program zasnovan zelo praktično in povsem drugače, kot poteka podajanje znanja v klasičnem šolskem sistemu. »Cilj programa je mlade navdušiti nad podjetništvom in jim omogočiti direkten vpogled v podjetniško okolje. Spoznajo se s procesom nastajanja podjetja in pridobijo širok nabor znanj, ki so potrebna za izvedbo podjetniške ideje. Hiter dostop do informacij v današnjem času daje mladim pogosto napačen občutek o kompleksnosti sveta okoli njih. Dobijo občutek, da je vse možno doseči brez posebnega napora in v izjemno hitrem času. Da bi mladim približali konkreten postopek nastajanja novih produktov moramo poskrbeti za to, da se čim prej soočijo z realnim problemom in ga s pomočjo mentorjev in metode »learning by doing« tudi rešijo.«
Kako poteka izbor samih podjetniških idej? Nace je razložil, da je postopek letos potekal tako, da so mentorji določili neko splošno temo. Udeleženci programa so razmišljali o problemih, ki se pojavljajo na različnih področjih, potem pa sami podali predloge za produkte oziroma storitve, ki bi te probleme reševale.
Predstavniki OŠ Frana Albrehta vidijo tovrstno sodelovanje kot neprecenljivo
Rosana Kleindienst, prof. pedagogike z Osnovne šole Frana Albrehta Kamnik, je o sodelovanju med šolo in KIKštarterjem povedala: »Po mojem mnenju je sodelovanje neprecenljivo. Učencem ponuja drugačno učno okolje; bolj odprto in inovativno, kjer znanje podajajo strokovni mentorji, ki pokrivajo področja, ki jih šolski program ne. Učenci so nad programom navdušeni. Za tovrstno delo so bolj motivirani kot pri rednem pouku. Dinamika je drugačna; na delavnicah so bolj sproščeni in odprti. Ogromno se naučijo. Dobijo znanja, ki so potrebna na poti celotnega procesa od ideje do snovanja konkretnega izdelka. Naučijo se, kako izdelati poslovni model, kako izračunati stroške in prihodke, o grafičnem oblikovanju in podobno. Tak princip spodbuja timsko delo. Pomembno je, da se šola odpira in povezuje z drugimi lokalnimi akterji.«
Katere podjetniške ideje so letos razvijali učenci OŠ Frana Albrehta?
OKSI je spletna aplikacija, ki omogoča izračun ogljičnega odtisa. Namenjena je zbiranju podatkov o porabi energetskih virov na ravni posameznega gospodinjstva oziroma podjetja. Uporabniku poda informacijo o tem, kje je poraba presežena, in predloge, kaj lahko naredijo za njeno zmanjšanje. Uporaba aplikacije jim ponuja možnost ugodnejšega koriščenja energetskih virov in jih s pomočjo izdanih certifikatov motivira za znižanje ogljičnega odtisa. Projekt razvijata Naja Dobovšek in Kim Osenar.
GARBOX je modularen, premičen in glede višine prilagodljiv sobni vrtiček, ki je namenjen tistim, ki nimajo lastnega vrta in iščejo možnosti za gojenje lastne sveže zelenjave in zelišč. Vrtiček ima vgrajen namakalni sistem, ki poskrbi za primerno vlažnost zemlje, in UV žarnice, ki rastlinam nudijo dodatni vir svetlobe v temnih prostorih. Produktu so priložena navodila za gojenje in uporabo sveže zelenjave in zelišč. Za projektom stojijo Nejc Grčar, Zala Leban, Vita Škrjanc, Lenart Torkar in Alina Učakar.
McBee je multifunkcijska klop, ki poleg osnovne funkcije sedenja uporabniku nudi možnost polnjenja telefona, priklop na brezžično dostopno točko, dodatno javno razsvetljavo in površino za zasaditev rastlin po njegovi izbiri. Klop je opremljena tudi s streho, ki nudi zaščito pred soncem in dežjem. Hkrati omogoča avtomatsko zalivanje rastlin, ki smo jih zasadili, in napajanje LED trakov. Projekt razvijajo Gaja Vdovč, Nika Kordič Zamljen, Manca Homar, David Krumperstar in Patrik Kerznar Osolnik.
V finale nacionalnega tekmovanja POPRI sta se uvrstila projekta OKSI in GARBOX.
Mnenja osnovnošolcev, ki so se udeležili delavnice
Vita (GARBOX): »Na podjetniškem vikendu smo se pogovarjali o okoljskih težavah. Vsak je podal svojo idejo za produkt. Kasneje smo se z dodelano idejo udeležili tekmovanja POPRI in zdaj se pripravljamo na državno tekmovanje.« Vita je kot glavno prednost programa izpostavila to, da so udeleženci dobili veliko pomoči od strokovnjakov z različnih področij.
Zala (GARBOX) je povedala: »Nikoli si nisem mislila, da bom delala kaj takega. Dobila sem veliko znanja o podjetništvu in izkušenj. Sodelovanje pri projektu mi je pomagalo tudi pri odločitvi glede tega, na katero srednjo šolo se bom vpisala. Odločila sem se za vpis na ekonomsko gimnazijo, saj mi je podjetništvo postalo všeč.«
Patrik (McBee): »Izkušnja je zelo dobra. Od programa sem dobil veliko novih znanj.« Patrik je povedal, da se je zaradi sodelovanja v projektu navdušil nad podjetništvom in da bi si želel tudi v prihodnje delati na kakšni podjetniški ideji. Od znanj, ki jih je pridobil na delavnici, je izpostavil znanje s področje elektronike in delo s 3D tiskalniki.
Besedilo: Petra Kušar, KIKštarter
Fotografije: Iztok Derstvenšek