Mali grad

Odprtje slikarske razstave Cheng Xing

14.02.2018

 

Podžupan Matej Slapar je popoldan v preddverju občinske stavbe odprl slikarsko razstavo članice Kulturno umetniškega društva Tone Kranjc Cheng Xing. 

O razstavi je kustosinja Saša Bučan zapisala: »Korenine slikarstva, ki za svojo jemlje naravo, segajo daleč v zgodovino, vse tja do časa rimskega impresija, ki se je z izkopavanjem Herkulaneuma in Pompejev razkrila ne le zgodba rimskega stavbarstva in kiparstva, ampak tudi slikarstva, kar je bilo do 18. stoletja, ko so mesti odkrili, pravzaprav uganka, saj vse do tega časa ni bilo moč vedeti, kakšno mesto je zaseglo slikarstvo tega obdobja. Tako že v tem času najdemo odnos človeka do narave z upodobitvami številnih krajin, na drugi strani pa, poleg krajin, tudi tihožitja povezana z naravo. Obe vsebini sta še danes temi, ki vzbujata v umetnosti neomejeno polje za ustvarjanje. Cheng Xing, ki prihaja iz daljne Kitajske, se v svojih likovnih zgodbah loteva prav omenjenih motivov. Ni zanemarljivo omeniti Kitajske in kitajskega slikarstva, ki skozi stoletja ohranja vez s krajino ali natančneje rečeno, z upodobitvami narave same. A pri Cheng Xing gre za drugačne, netradicionalne zasnovane »zgodbe« narave.

»Avtorica k omenjenim motivom pristopa na nam znani način upodabljanja, kjer se realna podoba preliva na platno preko najrazličnejših načinov. Ob pogledu na izbrani opus slikarke lahko izpostavimo izjemno močno barvno skalo, ki kar nekako zaznamuje Cheng Xingino slikarstvo. Krajina je izpraznjena podoba, kjer največkrat ne vidimo vplivov in raznovrstnih posegov človeške roke vanjo. Slikarka išče romantične odmike v idiličnem okolju gozdov, v sencah rečnih nabrežin, v neskončnih poljih, ne zanemari pa seveda okolja, v katerem živi in ustvarja zadnjih nekaj let- v gorskem objemu visokih Grintavcev, ki nemalokrat  postanejo njen izbrani motiv. Likovni prijemi, ki jih slikarka uporabi, so pravzaprav prijemi, ki jih poznamo iz številnih smernic v slikarstvu-pojavi se črtkasta linija, ki z zgoščanjem posamičnih potez ustvarja migotavo čarobnost gozda; značilna tako v krajini kot tudi v upodabljanju cvetličnih tihožitij je vangoghovska dinamična, zavita krožna linija, pri čemer uporaba le – te umetnici služi za izraz gibanja-neukrotljivost narave, kjer z uporabo močnih barv nakaže tudi pomen kolorita v lastnem izražanju.«

Ob odprtju je podžupan Matej Slapar v imenu Občine Kamnik zbranim namenil naslednje misli: »Veseli nas, da bodo prostore občinske stavbe ponovno krasile čudovite umetnine - opredelil bi jih lahko kot impresionistične krajine - ki jih je mojstrsko naslikala danes predstavljena umetnica. Navdušujoče je tudi to, da so ji naravne lepote Slovenije in naše občine v tako velik navdih pri njenem likovnem snovanju. Zdi se, da so jo ob prihodu iz rodne Kitajske v Slovenijo, kjer zdaj živi in ustvarja, zelo prevzele, njen talent pa jih prenese v čudovite umetnine. Zanimivo je tudi to, kako se lahko zelo raznolike kulture in umetnostne tradicije med seboj bogatijo in razcvetijo v umetniške presežke: tisočletni kitajski čut za opazovanje in upodabljanje krajine, združen z evropskim impresionističnim slogom, pride v stik z našo naravo in slikarka s tako široko kulturno izkušnjo ustvari razstavljene slike, s katerimi spregovori v jeziku umetnosti, ki ga lahko razumemo. Ob koncu se zahvaljujem tako umetnici kot vsem drugim, ki so omogočili to razstavo. Slike bodo ne le v okras stenam, ampak bodo kulturno obogatile na stotine obiskovalcev te hiše.«

Za preplet misli in besed je poskrbel Tone Ftičar.

Razstava bo v prostorih občinske stavbe na ogled do 14. marca, v času uradnih ur Občine Kamnik, torej v ponedeljek, od 8. do 12. ure in od 13. do 15. ure, v sredo, od 8. do 12. ure ter od 13. do 17. ure in v petek, od 8. do 13. ure.


<< Nazaj | Novice