| 30.
sep
2004
| Novosti v sistemu razgradnje izrabljenih motornih vozil |
Z novim letom preide plačilo stroškov na občane
Od 1. maja 2004, ko je stopil v veljavo nov sistem ravnanja z izrabljenimi motornimi vozili (IMV), do polne vzpostavitve sistema, so stroški razgradnje bremenili državni proračun. S 1. januarjem 2005 pa obveznost plačila stroškov razgradnje IMV preide na občane. Cena razgradnje izrabljenega motornega vozila bo znašala približno 21.000 SIT oziroma 21,1 SIT + DDV za 1 kilogram teže avtomobila.
Podrobne informacije o sistemu ravnanja z izrabljenimi motornimi vozili najdete na spletni strani http://www.gov.si/mop/
Nov sistem ravnanja z IMV
Nov sistem ravnanja z izrabljenimi motornimi vozili je stopil v veljavo 1. maja 2004, ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo. Od zadnjega lastnika izrabljenega motornega vozila zahteva, da pred odjavo vozila iz prometa poskrbi za njegovo razgradnjo.
Sistem zagotavlja zbiranje in razgradnjo vseh izrabljenih motornih vozil v skladu s predpisanimi okoljskimi standardi na območju celotne Slovenije.
Od 1. maja 2004 do 15. septembra 2004 je bilo na območju Slovenije prevzetih v razgradnjo 4736 izrabljenih motornih vozil, največ , to je 1911, na prevzemnih mestih v osrednji Sloveniji. |
Kako poteka postopek za občane v praksi?
Občan, ki se odloči, da izrabljenega vozila ne bo več uporabljal, niti ga ne bo prodal, le-tega dostavi na prevzemno mesto.
Ob dostavi vozila na prevzemno mesto občan prejme potrdilo o razgradnji.
Ob odjavi izrabljenega vozila iz prometa lastnik na prijavno/odjavni službi predloži potrdilo o razgradnji, registrske tablice in prometno dovoljenje.
Izrabljena vozila so s prevzemnega mesta prepeljana v center za predelavo, kjer so okoljsko ustrezno razgrajena.
Za neupoštevanje uredbe o ravnanju z izrabljenimi motornimi vozili je za lastnike motornih vozil v Zakonu o varnosti cestnega prometa predpisana denarna kazen. Le ta znaša 60.000 SIT. |
Prvih šest mesecev je razgradnjo financirala država
Razgradnja izrabljenih motornih vozil se je v prvih šestih mesecih delovanja – od uvedbe do polne vzpostavitve sistema - financirala iz državnega proračuna.
S 1. januarjem 2005 obveznost plačila stroškov razgradnje preide na lastnika izrabljenega motornega vozila.
Cena razgradnje oz. uničenja enega kilograma izrabljenega vozila je 21,1 SIT brez DDV. To pomeni, da bodo občani za razgradnjo svojega izrabljenega motornega vozila v povprečju odšteli 21.000 tolarjev.
Obveznost plačila stroškov razgradnje ne velja za lastnike avtomobilov, danih na trg po 1. juliju 2002.
Za avtomobile, dane na trg po 1. juliju 2002, lastniku ni treba plačati stroškov razgradnje, saj so le ti že vključeni v ceno avtomobila. Gre za t.i. ekološko takso, ki je že vključena v ceno avtomobila in jo prodajalec avtomobilov oz. zastopnik plača državi za vsak prodan avtomobil
Pozor! To velja zgolj za nova, ne pa tudi za rabljena vozila, kupljena v Sloveniji po 1. juliju 2002.
|
Z letom 2007 stroški razgradnje pri proizvajalcu
Po 1.1.2007 obveznost plačila prevzamejo proizvajalci oz. uvozniki avtomobilov. To pomeni, da bo obveznost lastnika pred odjavo izrabljenega vozila iz prometa le ta, da dostavi vozilo na prevzemno mesto brez plačila stroškov razgradnje.
Vseslovenska akcija odstranjevanja »starih bremen«
V prvih šestih mesecih je bilo v vseslovenski akciji odstranjevanja starih bremem na okolju prijazen način odstranjenih in razgrajenih več kot sedem tisoč vozil.
»Stara bremena« so vozila, ki so ostala zapuščena v naravi preden je stopil v veljavo nov sistem ravnanja z IMV, ki tako ravnanje onemogoča.
Akcije odvozov »starih bremen« je organiziralo Ministrstvo za okolje, prostor in energijo v sodelovanju s slovenskimi občinami, ki so se na poziv ministrstva množično odzvale.
Akcija poteka od maja 2004 in bo trajala do 30. aprila 2005.
V času trajanja te akcije se nastali stroški krijejo iz državnega proračuna. Odstranjevanje starih bremen po tem roku pa bo v pristojnosti posamezne občine.
Če ste tudi sami opazili v naravi zapuščeno vozilo, sporočite to na občino, v kateri se zapuščeno vozilo nahaja.
|
KAJ MORA VEDETI LASTNIK OB ODJAVI VOZILA IZ PROMETA?
Ena od bistvenih novosti sistema ravnanja z izrabljenimi motornimi vozili je, da zadnji lastnik svojega avtomobila ne more odjaviti iz prometa, dokler na upravni enoti oz. prijavno/odjavni službi ne predloži enega izmed naslednjih potrdil: 1. potrdila o razgradnji/uničenju, ki dokazuje, da je lastnik izrabljeno vozilo predal v razgradnjo pooblaščenemu začasnemu izvajalcu, ali 2. izvozne carinske deklaracije, ki dokazuje, da je vozilo izvozil, ali 3. kupoprodajne pogodbe, ali 4. potrdila o lokaciji, s katerim bo svoje vozilo začasno odjavil iz prometa, ali 5. drugih uradnih dokumentov, ki dokazujejo, da je vozilo odsvojeno. Za več informacij se obrnite na prijavno/odjavno službo upravne enote.
| |