Občina Bovec je prejela poročilo o stanju mostu v Log Čezsoški, to pa izkazuje resne poškodbe, ki zahtevajo bistveno drugačen pristop od prvotno načrtovanega. Most je bil grajen leta 1972, dejanska gradnja pa bistveno odstopa od projektov.

Po ogledu in dodatnih meritvah v avgustu, ko so s skenerjem preverjali armaturo in izmerili debelino zaščitnega sloja betona nad armaturo, je bilo ugotovljeno, da je prerez stremenske armature manjši od predvidene v projektu. Namesto projektirane armature ᴓ14 mm je dejansko vgrajena armatura debeline ᴓ10mm, nad podporo pa je namesto ᴓ14mm vgrajena armatura ᴓ12mm.

Tekom letošnje sanacije, ko je prišlo pri odstranjevanju poškodovanega  betona do preboja, je bilo ugotovljeno tudi, da notranja razbremenitev ni bila izvedena pravilno. Konec avgusta je zato most osebno pregledal strokovnjak za gradnjo mostov Metod Krajnc, dipl. ing. gradb. , in po njegovem poročilu je stanje resno in izraža, da je most močno poškodovan in poškodb ne gre podcenjevati.

Glavno krivdo za poškodbe pripisuje pomanjkljivostim pri gradnji mostu, predvsem pa dejstvu, da most ni imel hidroizolacije, zaradi česar je prišlo do razslojevanja in globoko karbonatizacijo betona. Prav tako je bila razbremenitev škatlaste prekladne konstrukcije izvedena s slepim lesenim opažem, ki ga izvajalec ni odstranil in je les skoraj pol stoletja trohnel v konstrukciji.

Na vidnih razpokah se izceja voda, zato obstaja tudi sum, da so razpoke posledica vdora vode v konstrukcijo, ki je v zimskem času zmrznila in povzročila vzdolžno razpoko. Do tega je prihajalo tudi zato, ker osnovni izvajalec leta 1972 skozi spodnjo ploščo ni izvedel odprtin za izcedne vode in ni izvedel prezračevanja konstrukcije.

»Poročilo o stanju mostu je zelo zaskrbljujoče, zato bomo skupaj z Metodom Krajncem, dipl. ing. gradb., poročilo v najkrajšem času podrobneje predstavili lokalnemu prebivalstvu oziroma uporabnikom mostu, skupaj z njimi in stroko pa poiskali začasno rešitev, da še pred zimo, tudi z omejitvijo nosilnosti mostu, omogočimo prevoznost mostu za osebna vozila. Hkrati bomo poiskali tudi rešitve, ki bodo dolgoročne in bodo zagotavljale varno prevoznost mostu tudi za večja, predvsem intervencijska in dostavna vozila. Čeprav se zavedam, da podjetje, ki je leta 1972 gradilo most, ne obstaja več, pa tudi takratna Občina Tolmin ne, sem zaradi razhajanja med izvedenimi deli in projektom zadevo zaradi ugotovitve odgovornosti že predal ustreznim institucijam. Najvažnejše pa je, da zdaj skupaj s krajani in stroko res najdemo hitro začasno, predvsem pa varno rešitev v korist prebivalcev Loga Čezsoškega,« ob tem pove župan Občine Bovec Valter Mlekuž.

Zapisal: MILAN ŠTULC

Foto: MILAN ŠTULC in SANING d.o.o.