Danes je v Restavraciji Prestreljenik potekala novinarska konferenca, ki se je je udeležilo veliko število novinarjev vseh najpomembnejših slovenskih medijev. S to novinarsko konferenco je Sončni Kanin najavil jutrišnje odprtje zimske sezone 2021/22, predstavljenih pa je bilo tudi nekaj pomembnih novosti.
V uvodu je direktorica Sončnega Kanina d.o.o. Emanuela Božič Badalič po pozdravih napovedala začetek letošnje zimske sezone, ki se začenja to soboto, 4. 12., s smuko tudi v nedeljo, obratovali pa bosta progi Skripi in Podi. Prihodnji teden naprave med tednom ne bodo delovale, ponovno pa jih bodo pognali naslednji petek, 10. 12., ko bosta na voljo tudi progi Prevala in Graben in bo od takrat naprej smučišče predvidoma odprto vsak dan, ko bodo to dopuščale vremenske razmere. Žal letos enotne vozovnice za čezmejno smučišče vsaj v prvih dneh smuke ne bo, in sicer zaradi odločitve Regije FJK, da zaradi omejevanja širjenja novega koronavirusa smučišče Sella Nevea lahko deluje omejeno in z omejenim številom smučarjev na smučišču. Kdor bo imel tudi njihovo vozovnico, pa bo lahko smučal tudi na italijanski strani. Za zagotavljanje sistema bodo na meji prehode seveda nadzirali.
Naslednji je na novinarski konferenci vse pozdravil župan Občine Bovec Valter Mlekuž in izrazil zadovoljstvo, da se je novinarske konference udeležilo tako veliko število novinarjev različnih medijev:
»Dolžan sem vam zahvalo za današnjo udeležbo, pa tudi za korektno poročanje v vseh teh zadnjih letih. Danes je jasno, da je bila odločitev leta 2016 za rekonstrukcijo dostavne žičnice Kanin pravilna, saj smo se tudi vsi zavedeli, da Bovški turizem brez Kanina ne more celoletno obstati. Zato smo vztrajali in se odločili za prenovo, v prepričanju, da bomo kmalu prišli tudi do novih naprav. Tudi na račun Kanina in na njem tudi poletne sezone, je Bovec v tem letu dosegel nov rekord, saj je letos preseženo tudi rekordno leto 2019. Vse, kar se dogaja v Bovcu, je povezano eno z drugim. Ne nazadnje tudi naše Letališče Bovec, ki se je v zadnjih letih odlično vklopilo kot dodatna turistična ponudba poleti in pozimi. Tudi Flycom Aviation je k temu veliko prispeval. Ob zahvalah vsem, ki so nam verjeli in so nas podpirali, pa moram poudariti, da ne samo Kanin, temveč tudi druga smučišča v tem covidnem obdobju ne bi preživela brez konkretne pomoči države. Zato se tudi s tega mesta zahvaljujem državi za to pomoč, s katero je ohranila pri življenju tudi turistično gospodarstvo. Hvala za vašo udeležbo, verjamem pa, da vas bomo lahko kmalu gostili v prostorih novih prostorih novih žičniških naprav. V to verjamem in zaupam svojemu prijatelju, poslancu Danijelu Krivcu, ki se za dosego teh ciljev izredno trudi na vseh ravneh,« je hvaležno poudaril Mlekuž.
Pravzaprav je vsak od udeležencev težko pričakoval prav Krivčevo izjavo o tem, kaj je glede gradnje novih žičniških sistemov na smučišču Kanin novega in pri tem zagotovo niso ostali razočarani. Kot je dejal Danijel Krivec, poslanec v DZ RS, so bili v preteklosti glede številnih obljub in napovedi številni skeptični, vendar so bile v glavnem vse napovedi realizirane:
»Tako je bilo v lokalnem okolju in tudi na državni ravni, tudi znotraj resorjev, ki pokrivajo žičničarstvo v širšem smislu, zato je bilo potrebno vložiti veliko energije, da so se razmere tudi v smislu suporta s strani države spremenile. Kot veste je bil sprejet zakon, ki omogoča financiranje vseh smučišč. Ne samo visokogorskih. Res pa je, da smo mi pristopili k zadevi že takrat, ko smo se po treh letih zaprtega smučišča Kanin odločili za rekonstrukcijo žičniških naprav v prvi fazi, ki nam bo omogočala prepričati vse, da ima to smučišče močno perspektivo. V realnosti je to tudi edino smučišče, ki funkcionira čezmejno. Še vedno je naš cilj tudi, da pridemo do skupnega upravljavca, je pa res, da so na italijanski strani vložili v naprave in smučišče veliko več kot mi, saj so tam praktično vse naprave zamenjane. Pri nas pa nas to še čaka. Po eni strani bomo znali potegniti tudi iz Covidne situacije nekaj pozitivnih potez, saj državi omogoča, da pridobi kakovostna sredstva tudi za pomoč turizmu in za investicije v take centre, kot je smučišče Kanin,« je poudaril Krivec in nadaljeval z dejstvi, da je zaradi starosti sedanjih naprav nesmiselno še naprej vlagati vanje in so kot take nezanimive za gosta, pomenijo pa tudi enormne stroške vzdrževanja. Dostavna žičnica je tudi preobčutljiva na vetrovne razmere, zato kot taka finančno izčrpava tako upravljavca kot tudi lastnico Občino Bovec.
»Iz tega sledi časovnica, da te naprave zamenjamo do konca leta 2023, ko ji potečejo vsa dovoljenja, pridobljena ob rekonstrukciji. V tem času se je jasno pokazalo, da dolina Soče, regija in ne nazadnje Slovenija tako smučišče potrebuje. Tudi zaradi podnebnih sprememb smučišče Kanin zagotavlja neko dolgoročno stabilnost smučarske ponudbe. Nespametno bi bilo, če država tega ne bi razumela in podprla, zato na vseh pristojnih resorjih zadeva poteka v pravo smer. Smo v zaključnem dogovarjanju glede pridobivanje sredstev in verjamem, da bomo po novem letu objavili razpis za pridobitev izvajalca, ki bo postavil novo žičnico oziroma celosten žičniški kompleks. Govorimo seveda tudi o postavitvi sistema za zaščito pred plazovi, dolgoročno tudi sistema za zasneževanje. Naši sosedje imajo sistem zasneževanja postavljen do zadnje postaje Funifor oziroma do Prevale, kar pomeni, da bomo morali tudi mi zagotoviti vsaj v zgornjem delu enake sisteme. Tudi ta del zajema nov projekt, ki predvideva vložek dobrih 50 milijonov evrov, in mislim, da za našo državo to ne sme pomeniti prevelikega napora. Vse informacije s pristojnih resorjev so v tej smeri pozitivne in zato verjamem, da bomo imeli do konca leta v rokah dokument, ki nam bo v naslednji fazi omogočal razpis, pridobitev izvajalca, začetek gradnje v prihodnjem letu in do konca 2023, če bo seveda vse po pričakovanjih, tudi nove žičniške naprave s potrebno infrastrukturo. Sicer se sliši vse skupaj precej optimistično, vendar, tudi glede na izkušnje iz preteklosti mislim, da je to realen cilj, saj bi bilo, če do realizacije ne bi prišlo, treba smučišče zapreti,« optimistično zaključuje Krivec, ki je vsaj delno opisal tudi potek trase nove dostavne žičnice in želeno spremno infrastrukturo.
Tudi nadaljevanje novinarske konference je prinašalo same pozitivne informacije, saj sta bili predstavljeni tudi dve novi ponudbi za sezono 2021/22. Že na to novinarsko konferenco so se pod Prestreljenik novinarske ekipe po večini pripeljale s helikopterjem, to pa bo tudi dodatna ponudba v sodelovanju Sončnega Kanina in Flycoma za letošnjo zimsko sezono na Kaninu. Novost je predstavil pilot Flycoma Nejc Kovač:
»Z Občino Bovec in Sončnim Kaninom sodelujemo z dvema produktoma. Prvi je Heli-lift, pri čemer lahko smučarje, ki si želijo drugačno izkušnjo, prepeljemo iz Lesc ali pa z Letališča Bovec na smučišče, kjer nadaljujejo smučanjem, drugi produkt pa je Heli-ski, ki pomeni, da lahko smučarje s helikopterjem popeljemo na katerokoli odročno lokacijo, od tam pa nadaljujejo s turno smuko. Pri tem pristanemo nekje na gori ter izkrcamo vodnika in smučarje, ki si želijo doživeti tako izkušnjo. Za izvajanje teh aktivnosti imamo helikopter opremljen s posebno opremo.«
Pri turni smuki oziroma smuki izven prog pa je seveda pomembno prav to, da ljubitelji takega smučanja najamejo domačega vodnika, ki pozna samo območje in vse razmere na gori. Pri tem projektu bo sodelovala Alpska šola Bovec in domačin, gorski in smučarski vodnik Robi Rot:
»Kanin je zelo zanimiva destinacija za turno smuko oziroma smučanje izven urejenih prog. Alpska šola Bovec v sodelovanju z Združenjem gorskih vodnikov Slovenije organizira razne tečaje, plazovne in tirno smučarske delavnice, na katerih se lahko zainteresirani poučijo o osnovah turnega smučanja in predvsem varstva pred snežnimi plazovi. Za Kanin je značilna orientacija proti jugu, kjer so pobočja relativno varna, na drugi strani pa proti severu, kjer je zahtevano že določeno napredno znanje, da se lahko po takih terenih varneje gibamo. Druga stvar, ki je na kaninskem pogorju izziv in na kar moramo biti izjemno pazljivi, pa so globoke jame izven prog blizu smučišča, zato se priporoča najem gorskega vodnika, ki teren dobro pozna in nam omogoča res uživaško turno smučanje po relativno zahtevnem terenu. Zaradi velike višinske razlike se menjata tudi vrsti snega. Na južni strani hitro predelan sneg in na severni strani pršič, ki ostane še dolgo v pomladni čas.«
Več podrobnosti o cenah in drugih potrebnih informacij bo objavljenih na spletni strani Sončnega Kanina: www.kanin.si , novinarsko konferenco pa je direktorica Sončnega Kanina Manuela Božič Badalič zaključila z nekaj podatki o minuli poletni sezoni v letu 2021:
»To je bila relativno uspešna poletna sezona, v kateri smo prepeljali 23 000 potnikov, od tega zanimivo in za čuda kar 80% tujcev, za spremembo od 2020, ko smo imeli praktično večina slovenske goste, ki so v destinaciji izkoristili koronske bone. Odkar je Vlada letos sprejela bon 21, se ta lahko unovči tudi za nakup smučarskih vozovnic. Za nami je turbulentno leto z zapiranjem in odpiranjem, dejstvo pa je, da smo tako zimo kot poletje preživeli s pomočjo države. Če te pomoči v obliki subvencij, čakanja na delo doma in pokrivanja fiksnih stroškov, še posebej pa subvencij za žičničarje v okviru PKP 9, ki je bila ravno pred dnevi izplačana vsem upravljavcem smučišč v Sloveniji, se bojim, da bi marsikatero smučišče zaprlo svoja vrata. Vesela sem, da je pred smučiščem Kanin svetla prihodnost z izgradnjo novih žičniških naprav, saj samo se tudi vsi, ki smo danes tu prepričali, da je vredno vlagati v to pogorje, saj ima ogromen potencial.«
Zapisal in foto: MILAN ŠTULC