| 25.
sep
2013
| 16. seja OS Občine Postojna |
Svetniki so najprej potrdili zapisnik 15. seje občinskega sveta ter 8. in 9. dopisne seje občinskega sveta. Svetniki so se strinjali, da prednostno obravnavajo 14. točko, v kateri je predsednik Nadzornega odbora Simon Ošo predstavil poročilo o opravljenem nadzoru Zaključnega računa proračuna Občine Postojna za leto 2012 s poudarkom nad pregledom prihodkov od nadomestil za uporabo stavbnega zemljišča in turistične takse. Hkrati so bili svetniki seznanjeni tudi, da je finančna služba Občine Postojna že uvedla nekatere spremembe, ki jih je predlagal Nadzorni odbor, predvsem pri izterjavi dolgov, v kar je Občina vložila veliko energije. V zadnjem letu se je skupni dolg do občine znižal za okoli 20%. Občinski svet se je tako seznanil s poročilom in soglasno sprejel sklep o potrditvi poročila.
Sledila je točka, v kateri so svetniki sprejemali Odlok o oskrbi s pitno vodo na območju občine Postojna. Zaradi sprejete nove Uredbe o oskrbi s pitno vodo, kot tudi nove Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, sprejete konec leta 2012 je bilo potrebno sedaj veljavni občinski Odlok o oskrbi s pitno vodo na območju občine Postojna uskladiti z novimi predpisi. Poročevalec Urban Pinter je svetnikom predstavil bistvene spremembe v novem Odloku, svetniki pa so Odlok sprejeli.
Seja se je nadaljevala s sprejemanjem Odloka o odvajanju in čiščenju komunalne in padavinske odpadne vode na območju občine Postojna, s katerim se ureja način opravljanja obvezne gospodarske javne službe odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode na celotnem območju Občine Postojna, predvsem pa vrsto in obseg storitev javne službe ter njihovo prostorsko razporeditev, pogoje izvajanja javne službe, ipd. Tudi ta odlok so svetniki potrdili.
Najbolj pogosta vprašanja v zvezi z novo Uredbo o odvajanju in čiščenju odpadnih in padavinskih voda se nanašajo na odvajanje padavinskih voda, zato še nekaj osnovnih pojasnil. Strošek odvajanja padavinskih voda s streh sicer uporabniki plačujejo že sedaj, vendar je vračunan v strošek odvajanja in čiščenja odpadnih voda in je prerazporejen med vse uporabnike, ne glede na to, koliko stroškov v zvezi z odvajanjem padavinskih voda dejansko povzročajo. Z novim načinom obračuna (predpisanim v Uredbi) pa se strošek odvajanja odpadnih voda obračuna posebej in glede na dejansko povzročene stroške. Ta strošek je odvisen od velikosti strehe uporabnika storitev in od tega, ali je padavinska odpadna voda s strehe speljana v kanalizacijo direktno ali na kakšen drugačen način. Padavinsko vodo s streh se prične obračunavati po predhodni vzpostavitvi evidenc vseh strešnih površin in predhodni odobritvi Skupnega organa ter pridobitvi mnenja Občinskega sveta. Cilj zaračunavanje te storitve je, da se poveča poplavna varnost, saj s tem, ko se spodbuja ljudi, da padavinsko vodo speljejo v zadrževalne bazene ali v ponikanje le-te oz. zadrževanje na površini, ta voda potrebuje več časa, da pride do vodotokov. Drugi pozitivni učinek pa je, da se dviguje podtalnica, s čimer se večajo zaloge vode v podtalju. Temu strošku se je moč izogniti, če je odpadna padavinska voda speljana v ponikanje ali zbiralnik vode, ki se uporablja za zalivanje. V sklopu vzdrževanja kanalizacijskega sistema se bo na terenu preverjalo tudi izvedbo sistema odvajanja odpadne padavinske vode s streh in ob tem ljudem svetovalo, kako si lahko uredijo zadrževanje ali ponikovanje padavinske odpadne vode. V povprečju obračun padavinskih odpadnih voda (PVS) s streh bistveno ne poveča cen komunalnih storitev, razen za tiste uporabnike, ki imajo speljane odpadne padavinske vode s streh direktno v kanalizacijo, in sicer v odvisnosti od velikosti strehe. Vsem ostalim pa se strošek celo zniža. Skladno z Uredbo o metodologiji za določevanje cen morajo vse Občine spremeniti način obračuna in začeti posebej zaračunavati storitev odvajanja in čiščenja odpadnih padavinskih voda.
V četrti točki so svetniki obravnavali cene storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. Razlog za spremembo cen je uskladitev z zahtevami zakonodaje. Glede na velike investicije v komunalno infrastrukturo v občini Postojna je potrebno postopoma oblikovati takšne cene komunalnih storitev, ki bodo dosegale lastno ceno. S pridobitvijo pozitivnega mnenja Občinskega sveta Občine Postojna se bodo lahko cene uskladile z določbami Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja, s tem pa bo tudi zagotovljeno dolgoročno nemoteno izvajanje javnih služb na področju varstva okolja. Pred glasovanjem je župan Jernej Verbič še enkrat poudaril, da bodo cene spremenjene samo v primeru, če bosta z županom Občina Pivka glede tega usklajena. Občinski svet je k spremembi cen podal pozitivno mnenje.
V peti točki so svetniki obravnavali in sprejeli Odlok o podlagah za odmero komunalnega prispevka za območje občinskega podrobnega prostorskega načrta Goričica ob Stari vasi – EUP - PO 59/5. Območje OPPN Goričica je opredeljeno kot območje stavbnih zemljišč v skupni velikosti 35.587 m2. S sprejemom odloka pa so vzpostavljeni pogoji za komunalno opremljanje območja in posledično za stanovanjsko gradnjo zasebnih investitorjev.
V šesti točki so svetniki sprejeli Odlok o spremembi odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Miroslava Vilharja Postojna v sedmi pa Pravilnik o spremembi Pravilnika o povračilu stroškov šolskega prevoza otrokom s posebnimi potrebami, s katerim so natančno opredelili višino povračila za vsak prevoženi kilometer, ki je podlaga za določitev višine povračila potnih stroškov.
V okviru osme in devete točke so svetniki obravnavali predloga sistemizacij delovnih mest v javnih zavodih Vrtec Postojna in OŠ Prestranek – Vrtec Prestranek. Oba predloga so soglasno podprli.
V deseti točki so obravnavali spremembo Odloka o ureditvi in varnosti cestnega prometa v občini Postojna v enajsti pa sklep o spremembi sklepa o določitvi območij parkiranja in cen parkirnin, s katerim so nekoliko razširili modro cono ob Ljubljanski cesti. V dvanajsti točki naj bi svetniki podali soglasje k izvedbi avtobusne čakalnice pri knjižnici na Tržaški cesti, vendar je župan Jernej Verbič predlagal preložitev odločanja o predlogu, da se preuči dodatne možne variante in se na podlagi teh sprejme končna odločitev. Svetniki so tako pobudo sprejeli.
Trinajsta točka je spadala med zanimivejše, saj se je okoli podajanja soglasja k odprtju nove lekarne na območju Občine Postojna razvnela daljša razprava. Občina Postojna je zaradi številnih pobud občanov v mesecu avgustu objavila javni razpis za podelitev koncesije za opravljanje lekarniške dejavnosti na njenem območju, na katerega je prispela ena prijava. Istočasno je vlogo za izvajanje lekarniške dejavnosti na območju Občine Postojna podala tudi Lekarna Ljubljana, ki je v vlogi je navedla, da ima mrežo 41 lekarn v osrednji Sloveniji, in sicer 24 v Ljubljani, 17 pa v drugih občinah. Lekarna Ljubljana letno izda zdravila na podlagi več kot 2,5 mio receptov. Ima tudi svojo proizvodno enoto – galenski laboratorij, ki letno ustvari cca. 3 mio EUR s prodajo galenskih in drugih izdelkov. Ima več kot 300 zaposlenih, ki se konstantno izobražujejo in spremljajo vse novosti s področja stroke. Lekarna Ljubljana je po odločbi Ministrstva za zdravje tudi Učni zavod, ki omogoča opravljanje prakse in pripravništva dijakom Srednje šole za farmacijo in študentom Fakultete za farmacijo. V svojih poslovnih enotah izvaja tudi redno merjenje krvnega tlaka in sladkorja ter kontrolo teže, občasno pa tudi kontrolo holesterola in venskega pretoka. Poslovne enote se tudi povezujejo s sredino, v kateri delujejo tako z zdravstveni domovi in ambulantami, patronažnimi službami, domovi za starejše, šolami in vrtci. V poslovni enoti v Postojni je predviden odpiralni čas ob delavnikih od 7. do 20. ure, ob sobotah pa od 7. do 13. ure. Odpiralni čas se bo prilagajal ordinacijskim časom zdravnikov v zdravstvenem domu oz. zasebnih ambulantah, prav tako pa bi se poslovna enota vključevala v zagotavljanje neprekinjene oskrbe z zdravili – dežurne službe na območju občine. V novi lekarni bi zaposlili 6 ljudi, s poslovanjem pa bi pričeli v decembru 2013.
Glede na navedeno je občinska uprava sprejela sklep, da se koncesija ne podeli in da se postopek podelitve koncesije ustavi, ker izvajanje lekarniške dejavnosti v obliki koncesije v danih okoliščinah ne bi bilo smotrno. Namesto tega se je Občina Postojna zaradi boljših pogojev raje pogajala z Lekarno Ljubljana za sklenitev neposredne pogodbe. Župan je za soglasje k podelitvi dovoljenja za opravljanje dejavnosti Lekarni Ljubljana vprašal tudi občinske svetnike, čeprav sklenitev takšne pogodbe spada v njegovo izključno pristojnost. Po razpravi in soočenji različnih mnenj svetnikov za in proti, pojasnilih odgovornih glede pravnih stališč in odgovorih na vprašanja ter zagotovilu župana, da bo k odprtju nove lekarne moral podati soglasje tudi Minister za zdravje, je občinski svet z veliko večino glasov podal soglasje k odprtju nove lekarne.
Ob koncu seje je sledila še predstavitev delovanja RRA Notranjsko-kraške regije. Boštjan Požar, direktor RRA Notranjsko kraške regije, je predstavil delovanje RRA in se tako odzval na željo nekaterih svetnikov, da bi se seznanili z delom RRA. Občinski svet se je seznanil s poslovanjem RRA Notranjsko kraške regije, njen direktor pa naj do naslednje seje pripravi dodatno predstavitev, v kateri bi podrobneje predstavil načrtovano sodelovanje RRA Notranjsko kraške regije z Občino Postojna v letih 2014 in 2015. Svetniki so obravnavali in potrdili še promet z nepremičninami, čisto na koncu pa so podali še pobude in vprašanja, na katera bodo dobili odgovore na prihodnji seji OS.
POSNETEK SEJE BO PREDVAJAN NA TV PRIMORKA DANES, 26. 9., OB 12.08 IN V SOBOTO, 28. 9., OB 9.00. VABLJENI K OGLEDU.
Pripravil in foto: MILAN ŠTULC
| |