Občina Postojna
21. jun 2011
Slovesnost ob zaključku projekta za posodobitve železniškega sistema

V torek, 21. 6. 2011, je na železniški postaji v Postojni potekala slovesna predaja zaključenih projektov Modernizacije signalno-varnostnih naprav na progi Divača-Koper in Daljinsko upravljanje sistema stabilnih naprav električne vleke na slovenskem železniškem omrežju.

Projekta spadata med prioritetne investicije na slovenski železniški infrastrukturi in sta izjemno pomembna za izboljšanje obratovalne sposobnosti in razpoložljivosti slovenskega železniškega sistema.

Dr. Andrej Godec, direktor Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo je ob slovesnosti izrazil prepričanje, da bosta novi pridobitvi omogočili hitrejši, večji in varnejši pretok prometa po slovenskem železniškem omrežju. Kot je dejal, čakajo v nadaljevanju Slovenijo pri modernizaciji železniške infrastrukture številni novi in veliki izzivi, za katere pa je prepričan, da jim bodo njihovi strokovnjaki s svojim znanjem in izkušnjami kos. Slovesnosti se je z nagovorom udeležil tudi župan Občine Postojna Jernej Verbič.

Modernizacija signalno-varnostnih in telekomunikacijskih (SV in TK) naprav na progi Divača-Koper je vitalnega pomena za Luko Koper, saj je zaradi vse večjega porasta prometa Luke Koper potrebno povečati tudi prepustnost proge in s tem ustvariti pogoje za odvijanje večjega tovornega železniškega prometa. Z deli na progi so izvajalci THALES GmbH iz Nemčije, PRIMORJE d.d. iz Ajdovščine in ISKRA Sistemi d.d. iz Ljubljane pričeli v začetku leta 2007 in zaključili konec leta 2010. Skupna vrednost investicije je znašala 51,4 milijonov EUR. 8,5 milijonov EUR je sofinancirala Evropska unija iz sklada namenjenega sofinanciranju večjih projektov s področja varovanja okolja in prometne infrastrukture (ISPA), preostali del sredstev je RS zagotovila z lastnimi sredstvi. Glavna pridobitev posodobitve SV naprav je vzpostavljen center vodenja prometa (CVP) iz železniške postaje Postojna, kljub temu pa je na vseh postajah med Koprom in Divačo še vedno omogočeno tudi lokalno vodenje prometa.

Projekt daljinskega upravljanje sistema stabilnih naprav električne vleke omogoča daljinsko upravljanje energetskih naprav elektrificiranih prog na celotnem omrežju elektrificiranih prog v RS iz treh regionalnih centrov: Ljubljane, Maribora in Postojne.  Z vgradnjo sodobnih računalniško vodenih naprav električne vleke se je povečala zanesljivost in varnost obratovanja, zmanjšale pa so se motnje v prometu ter skupni stroški obratovanja in vzdrževanja SNEV.


Tiskaj