17.
feb
2015
| Odprtje razstave likovnih del Janeza Ovsca |
Organizatorja razstave OBČINA POSTOJNA in ZAVOD ZNANJE POSTOJNA – JAVNI ZAVOD, sta poskrbela za prijeten kulturni dogodek, odprtje razstave pa je uvodoma pospremil duo flavt Rebeka Mislej in Ana Valič, pod mentorstvom Suzane Furlan Mitev.
V imenu organizatorja je vse pozdravil in nagovoril podžupan Občine Postojna Andrej Berginc.
Razstavo oziroma svoja dela je predstavil avtor Janez Ovsec in nekaj več povedal o svoji ljubezni do slikarstva in narave, kjer pretežno črpa svoj ustvarjalni navdih.
Razstava bo na ogled do 13. aprila 2015
Predstavitev avtorja
Janez Ovsec je po poklicu dipl. ing strojništva , v prostem času pa ljubiteljski slikar, ki je nazadnje umetniške veščine spoznaval in z njimi ustvarjal v srednji šoli ter v začetku študija, ponovno pa je svoj vir izražanja našel po tridesetih letih v tehniki akvarela. Tehniko je izpopolnil do zavidljive ravni ter jo še izpopolnjuje, tako sam kot v skupini akvarelistov pod mentorstvom Petra Lazarevića. Je član likovnega društva Logatec in Društva kulturnih ustvarjalcev Krpan Cerknica.
Tehnika akvarela je v svoji spontanosti zelo prvinska, enkratna in ne dovoljuje popravkov. Navadno je le ena poteza prava, ko zaseda določeni odtenek barve na svojem mestu. Tako je umetnik opisal svoje slikarsko izražanje kot igro, s katero se igra otrok. Čemu tej igri Janez Ovsec posveča toliko pozornosti in vdanosti? Preprosto zato, ker rad v njej uživa.
Kljub dvojnosti narave akvarela, ki združuje lahkotnost ustvarjanja in titanski napor risarskega znanja, se umetnik med njima giblje skladno. Njegove slike krepi pogumna gesta, ki uokvirja glavne prizore na slikah in skupaj z močnim koloritom obvladuje njen format.
Janez Ovsec je motivno vezan na raziskovanje prizorov iz narave. Ker ponuja tehnika akvarela najboljše oblikovanje svetlobnih vtisov, se njen karakter rad izrazi v atmosferi odprtega prostora. Zato jo slikarji največkrat uporabljajo za odslikovanje vzdušja narave.
Slikar atmosfero na svojih slikah odstira skozi svetlobne poudarke. Do izraza pridejo odsevi na vodni gladini, lesketanje na obronkih zapadlega snega, žarenje megle izza hribovja ali razpršenega oblaka.
V izboru del se zdi, da so slikarju blizu vodni motivi z različnimi fiziološkimi stanji vode. V poglede na različne vodne krajine vplete odseve, ki se na vodo spuščajo ali skoznjo prehajajo. Pri tem poudarja zanimivosti naravnih biserov, ki krasijo zemljino površino. V naravi ležijo neodkriti, dokler jih nekdo ponovno ne opazi v sliki. Za nas jih ohranja čiste, nedotaknjene in v nas sproža zavest, da kaj tako nepojmljivo lepega v bližnji prihodnosti tudi ostane.
O nedotakljivem svetu narave je pripovedoval tudi pisec »Legende o jezdecu kitov«, ki je povezoval preprosto vendar odločilno spremembo v vlogi narave in ljudi. Narava, ki je v mitološkem svetu simbolno prikazana kot živo bitje, nenehno varuje in obnavlja vir življenja, porajajoč se iz njenega zemeljskega središča. Živo prelivanje svetlobe na Ovscovih akvarelih se odraža tudi v verzih, ki nam jih omenja pisatelj:
»Naj se širi mir,
Naj ocean žari kot zeleni kamen,
Naj trepetanje luči
Vedno pleše na vaši poti.«
Witi Ihimaera
Dozorevanje umetnika skozi tehnične premike povzema odprt duh tudi za majhne, a odločilne korake v opazovanju in delovanju. Lahko bi rekli, da umetnik slika nekaj zadnjih let na preprost in učinkovit način in se vztrajno vadi v spretnosti, tehniki in disciplini.
O avtorju zapisala: KARMEN BAJEC, mag. umetnosti
pripravil: MILAN ŠTULC
foto: FOTO ATELJE POSTOJNA
|