Občina Postojna
13. apr 2015
Mednarodni projekti na ŠC Postojna

Na Šolskem centri Postojna se že vrsto let trudimo z vključevanjem v različne mednarodne projekte. Dijakom  in zaposlenim  želimo tako omogočiti,  da pridobijo nova znanja in izkušnje na širšem, evropskem prostoru. 
Dijakom strokovnih šol že šesto šolsko leto nudimo možnost, da opravljajo del praktičnega usposabljanja pri delodajalcih v tujini. Letos so naši dijaki odpotovali  na Portugalsko  in  Finsko.
V tekočem  šolskem letu na novo izvajamo  projekt  Erasmus+  za dijake strojne šole, za učitelje splošnih predmetov (tuji jeziki)  ter  za učitelje in vodstvo šole,  v sodelovanju z delodajalci iz lokalnega   okolja.  V okviru omenjenega projekta so štirje dijaki strojne šole, iz programov avtoserviser ter orodjar, v marcu 2015 opravili štiri tedensko prasko v Jyvaskyli,  na Finskem.
V marcu 2015 smo na šoli izpeljali tudi drugi del projekta mobilnost  za vodstvo šole ter predstavnike lokalnega gospodarstva.  Z nami so na Finsko potovali predstavnik  treh podjetij: Ydrije Motors, Kovinoplastike Lož ter  družbe Kolektor Liv.
Osnovni cilj projekta je bil spoznavanje izobraževalnega sistema ter organizacije praktičnega usposabljanja pri  delodajalcih. V času osemdnevnega bivanju na Finskem so nam naši gostitelji podrobno predstavili njihov sistem poklicnega izobraževanja. Navdušili so nas z izjemno opremljenostjo učnih delavnic ter intenzivnim sodelovanjem z lokalnim gospodarstvom. V okviru programa smo obiskali tudi dve  lokalni podjetji, kjer so potrdili nujnost in pripravljenost na tesno sodelovanje s šolskim sistemom.
Poklicno izobraževanje je na Finskem visoko cenjeno. V šoli naših gostiteljev izobražujejo za  več različnih poklicev (frizerji, zdravstvena  nega, slikopleskarji, poklici s področja strojništva), skupno imajo 4.600 dijakov. Nas so zanimali predvsem poklici s področja strojništva – avtoserviserji, orodjarji, inštalaterji..
Večji del izobraževanja na poklicnem nivoju se  izvaja po načelu »learning by doing« (učenje z delom), teoretičnega pouka v razredu imajo dijaki zelo malo. V  drugem in tretjem letniku opravijo dijaki večji del izobraževanja v podjetjih, končni preizkus znanja ja praktično naravnan.
Finski izobraževalni sistem je zelo fleksibilen.  Tudi  po zaključeni poklicni izobrazbi imajo dijaki možnost nadaljevanja študija,  predvsem na politehniki. Poudarjajo pomen delovnih izkušenj.
Finska nas je, navkljub še dokaj zimskemu vzdušju, navdušila s širino in odprtostjo, gostoljubnostjo in umirjenostjo.  Izkušnja njihovega šolskega sistema je bila zanimiva tudi za predstavnike gospodarstva, zlasti poudarjena vpetost  podjetij  v izobraževanje bodočih kadrov. Izredno zanimiva in poučna izkušnja za vse udeležence.

Pripravila : Helena Posega Dolenc

Slika 1: Dijaka na praksi, vodja PUD - Boris Semenič in ravnateljica Helena Posega Dolenc


Slika 2: Delček opreme v šolskih delavnica

 


Tiskaj