| 14.
okt
2013
| Čarobno obarvan dan v Vrtcu Postojna |
V četrtek (10. 10. 2013) so v Vrtcu Postojna odprli vrata prav posebne sobe-Čarobne sobe. Skrbno načrtovan in izpeljan enoletni projekt, je pokazatelj uspešnega partnerskega odnosa med vrtcem in starši. V njem sta sodelovali vzgojiteljica Vlasta Brecelj Črnič in starš, arhitektka Andreja Hudej. Pri tem so bili potrebni nešteti trenutki strokovnega poglabljanja, posvetovanja, zbiranja materialov, snovanja, načrtovanja, odločanja in ustvarjalnega duha. Uradnega odprtja se je udeležil tudi predstavnik Občine Postojna Miran Žitko.
Zakaj Čarobna soba? Tako smo jo poimenovali z namenom razvijanja reflektivne prakse, ustvarjanja novega okolja za otroke. Razmišljamo in ustvarjamo sodobne pedagoške odločitve, skrbimo za razumevanje zgodnejšega razvoja in učenja otrok, ki z ustreznimi pedagoškimi pristopi v zgodnjem obdobju otrokovega življenja spodbuja še intenzivnejše delovanje možganov. Zavedamo se, da obstajajo obdobja v življenju, ko so možgani še posebej odprti za pridobivanje novih izkušenj. Bolj kot so stimulirani več možnosti za različne vrste učenja imajo.
Otrok raziskuje z vsemi čutili in pridobiva izkušnje o pomenu občutkov. Vzgojiteljica Vlasta Brecelj Črnič še posebej poudarja, da je Čarobna soba prostor za umirjanje, izražanje čustev ob lastnih izkušnjah, s posebnimi, skoraj čarobnimi, skrbno izbranimi materiali. Prostor ponuja tudi razvijanje domišljije, otroka preseneča in spodbuja z barvami, zvoki, dišavami ter tipnimi občutki. V obogatenem okolju lahko govorimo o magičnem razvijanju otrokovega uma.
Vzgojitelju omogočajo izvajanje obogatitvenega programa kurikula in prehod iz vsakodnevne rutine k še bogatejšim sprostitvenim dejavnostim. V Čarobni sobi se lahko v manjših skupinah igrajo in ustvarjajo otroci vseh starostnih obdobij. Pri svojem delu se lahko vanjo vključijo tudi zunanji strokovni sodelavci vrtca pri izvajanju dodatne strokovne pomoči otrokom s posebnimi potrebami.
Zapisala: TONJA FERJANČIČ, ravnateljica Vrtca Postojna
Foto: VRTEC POSTOJNA | |