| 10.
nov
2011
| Rezultati poizkusnega merjenja hitrosti v naselju Planina |
V obdobju od 5. 7. 2011 do 5. 9. 2011 si je KS Planina iz podjetja Intermatic inženiring & consulting d.o.o. Ljubljana izposodila dve zložljivi radarski tabli.
Tabli, ki sta bili poskusno nameščeni, sta prispevali k večji varnosti in zmanjšanju hitrosti skozi naselje. Imeli sta pozitiven učinek v cestnem prometu, prav tako je bilo večje tudi zadovoljstvo krajanov.
Prva tabla je bila nameščena na stebru javne razsvetljave na začetku vasi in je merila hitrost voznikov v smeri Postojna, druga pa je bila nameščena na steber javne razsvetljave nasproti pošte in je merila hitrost voznikov v smeri Logatec.
Odločili smo se, da bomo sami obdelovali podatke, ker je bila nujna prisotnost odgovorne osebe v neposredni bližini zaradi pogostega prenosa podatkov s table na računalnik. Drugi razlog pa je bil, da je bil KS Planina omogočen dostop do vseh podatkov, ki jih je merilna tabla pridobila.
V obdobju med 5. 7. - 7. 8. ter 28. 8. - 4. 9. je bil prikaz hitrosti na tabli izpisan, medtem ko je bil med 8. 8. – 28. 8. izpis hitrosti na tabli zatemnjen. V času, ko je tabla prikazovala hitrost, so vozniki vozili po CCP oz. zmanjšali hitrost na 50 km/h ali manj, če je le-ta bila prekoračena. V času zatemnitve je bila hitrost v Gornjem koncu višja za 14%, pri pošti pa za 7% (hitrost vozil je bila konstantna, na ravnem predelu ceste se je pri nekaterih vozilih celo povečevala).
Pridobljeni podatki so prikazali razliko oz. dinamiko vožnje skozi naselje v času, ko je bil prikaz hitrosti izpisan oziroma zatemnjen (graf).
Zaradi presenetljivih rezultatov, ki smo jih pridobili, smo se pozanimali o možnosti financiranja nakupa radarske table, s tem da smo se osredotočili na izvedbo table, kjer se izpiše hitrost in kazen, ki bi si jo voznik v trenutku meritve prislužil. Odgovor še pričakujemo.
Na začetku vasi iz smeri Logatec so že nameščene table, ki opozarjajo voznike motornih koles na varnejšo vožnjo, vendar te table večine ne prepričajo dovolj.
Veliko pozornost je potrebno dati pešcem, ki so prisotni na tem odseku ob cestišču. Cestišče nima pločnika in cesta tudi ni osvetljena z javno razsvetljavo, zato je njihova varnost tam veliko bolj izpostavljena. V teh primerih je potrebno ukrepati z ukrepi umirjanja prometa.
Z nakupom in postavitvijo bi želeli prispevati k večji umirjenosti motornih vozil, predvsem motornih koles, ter vzpodbuditi uvedene preventivne akcije in opozoriti na možnost dodatnih aktivnosti, ki bi prispevale k varni vožnji in udeležbi v cestnem prometu.
Naj ne bo smrtna žrtev tista, ki prebudi v človeški zavesti iskanje rešitve varnostnih ukrepov. Bodimo hitrejši in na takšen način rešujmo življenja.
Pripravila : KS Planina
Arhiv : KS Planina
Povzeto po : Obdelava podatkov radarske table Viasis mini avtorice Petre Biderman
| |